Joulupukki on nyt myös tuoteturvallisuuden lähettiläs

Magic Add, UPM Raflatec ja Santa Claus Finland tuovat tänä vuonna alkaneen yhteistyön tuloksena markkinoille blockchain-ratkaisun. Yhteinen blockchain-ratkaisu (lohkoketju-ratkaisu) mahdollistaa suomalaisten tuotteiden aitouden todentamisen maailmalla. Se parantaa tuoteturvallisuutta kuluttajan näkökulmasta sekä mahdollistaa luotettavan tiedonkulun valmistajan ja asiakkaan välillä.

“Tämä yhteistyö jalkauttaa upeasti suomalaisen Joulupukin tarinaa ja joulupukkiin liitettyjä arvoja koko maailman tietoisuuteen uudenlaisen teknologian ja kuluttajakommunikaation avulla”, kuvailee Santa Claus Finlandin Petri Paarnio yhteistyötä.

Santa Claus -verified merkinnän taustalla toimivalla blockchain-ratkaisulla varmistetaan tuotteissa olevan Santa Claus -verified koodin alkuperän . Jokainen koodi on yksilöity ja sitä hallinnoidaan pilvipalvelusta käsin. Koodi sisältää tietoa tuotteen alkuperästä, aitoudesta sekä brändin tarinasta. Sen avulla voi myös seurata tuotteen kulkua.

Santa Claus Finland vastaa Joulupukkisäätiön kaupallisista sopimuksista sekä yhteistyösuhteista. Suomi 100-juhlavuoden kunniaksi Joulupukki lähtee maailmalle ja ottaa samalla suojiinsa suomalaiset tuotteet. Tavoitteena on viedä viestiä uudenlaisesta hyväntahtoisesta toimintamallista ja tarjota kuluttajille kaikkialle maailmassa ainoastaan turvallisia laadukkaita tuotteita.

”Joulupukki on mitä parhain edustamaan kuluttajaturvallisia, laadukkaita ja kestäviä kotimaisia tuotteita. Luottamusta herättävän suomalaisen hyväntahdonlähettilään tarina tunnetaan kaikkialla maailmassa. Joulupukki edustaa kuluttajien mielessä uskottavuutta, turvallisuutta ja laatua”, kertoo Petri Paarnio.

Matka alkaa sinivalkoisen Vellamo -veden suojaamisesta. Puhdas ja juomakelpoinen vesi on jokaisen kansalaisoikeus. Blockchain-ratkaisun avulla kuluttaja voi olla varma veden turvallisuudesta ja sen alkuperästä.

Katso video

UPM Raflatac
UPM Raflatac on maailman johtavia tarralaminaatin valmistajia. Tarjoamme innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia tulevaisuuden tarraratkaisuja yhdistettynä erinomaiseen palveluun. Korkealaatuisia paperi- ja filmitarralaminaattejamme käytetään informaatio- ja tuote-etiketöintiin. Meillä on maailmanlaajuinen tehdas-, jakeluterminaali- ja myyntiyhtiöverkosto ja työllistämme noin 3 000 työntekijää. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 1,4 miljardia euroa (1,5 miljardia dollaria). UPM Raflatac on osa UPM-konsernia.
Lisätietoja osoitteessa www.upmraflatac.com.

Magic Add
Magic Add rakentaa pakkausten internetiä (Internet of Packaging, IoP). Yritys käyttää yksilöityjä tunnisteita ja pilvialustaa, joilla se luo kuluttajapakkauksista nopeasti ja kustannustehokkaasti suurten volyymien älypakkauksia. Suomessa perustetulla Magic Addilla on kumppaneina johtavia pakkausalan yhtiöitä ja globaaleja kuluttajabrändejä. Yrityksen teknologialla samoilla tunnisteilla voidaan tehostaa valmistusta ja logistiikkaa, parantaa tuoteturvallisuutta, kytkeä tuotteeseen sisältöä parantamaan markkinointia ja myyntiä sekä lopulta tehostaa myös pakkausjätteen hallintaa.
Lisätietoja: www.magicadd.com

Ice Age Water Oy
Suomen ensimmäinen luonnon oma mineraalivesi Vellamo on nyt markkinoilla. Laadukas sisältö ja 0,5 litran kierrätettävä Design pullo edustavat 100 prosenttisesti kotimaisen tuotteen ja yrityksen arvoja. Veden luontaisessa koostumuksessa yhdistyvien luonnon omien mineraalien ja sen pH arvo 8,3 tekevät Vellamosta ravintopitoisen ja pehmeän makuisen. Vellamoa on saatavana vuoden 2018 alusta myös matala hiilihappoisena (2,6%) kivennäisvetenä.
Lisätietoja: www.vellamo.com

Santa Claus Finland
Santa Claus Finland tekee työtä suomalaisen joulupukkibrändin vahvistamiseksi ylläpitämällä vahvaa kumppaniverkostoa yhtenäisen joulubrändin alla. Yhtiö kehittää ja valvoo Joulupukkisäätiön omistaman suomalaisen Joulupukkibrändin immateriaalioikeuksia, markkinointimateriaaleja, tuotteita ja palveluita. Santa Claus Finland edustaa ehyttä ja yhdenmukaista suomalaista joulupukkibrändiä maailmalla.
Lisätietoja: www.santaclausfinland.fi